torsdag 17 juni 2010

"Kärringar"




Dessa "gästhanddukar" eller vad man nu skall kalla dom, syr jag. Det finns alltid någon färdig för direkt leverans. För ett antal år sen så sålde jag dessa i en hantverksbutik norr om huvudstaden och dom gick åt som smör i solsken så nu provar jag här också.
Lite historia; Det var en ung kille i butiken som skulle köpa en mors dags present till sin mor och han frågade va det var för "kärringar" som hängde efter väggen. Efter det så kallar jag dessa handdukar för kärringar (med glimten i ögat).
En trevlig present att ge bort eller varför inte ha en själv t.ex. i badrummet eller köket.
Skicka ett mail om du är intresserad. Mailadress till höger.

2 kommentarer:

  1. Ja dom här kärringarna känner jag igen..ler
    Tack för dom fina orden och vovven kommer i morgon eftermiddag...
    Kram Kram...

    SvaraRadera
  2. Jag blir alltid lika glad för nya oväntade besök men tyvärr har jag ingen Gevalia hemma just nu.
    Jag ser att du är en pyssel-kärring precis som jag och dina "kärringar" var ju hur underbara som helst.
    Kom gärna igen så kanske jag har Gevalia hemma.

    Maidi

    SvaraRadera