tisdag 21 september 2010

Förhandsvisning....

Denna figur beställdes av en väninna till mig. Längre ner får ni se var den ska vara. "Mårran" i Mumindalen är det. Hade själv inget minne av hur den ser ut så jag fick googla för att få fram den. Frågade även en annan väninna, hon hade ingen aning heller. Känns lite konstigt att jag inte kände igen figuren. Har läst Mumintrollens böcker massor av gånger eftersom jag jobbat inom barnomsorgen i ca 30 år.. Vissa figurer går en förbi tydligen. Tur att det går att lösa det mesta och sen är det kul med utmaningar.
Har ni någon som helst aning om vad dessa ska hamna?






Nu är det bara att sy ihop örngottet

4 kommentarer:

  1. Kul att du hälsade på hos mej.Jag har tassat runt din blogg och gillade verkligen allt fint du gjort.Jag blir en följare,var så säker.
    Dina dockkläder är helt underbara och Morran är verlkigen superhäftig.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir ett gulligt örngott :) Antagligen till något barn, skulle jag tro?

    SvaraRadera
  3. Gulligt örngott som kommer att göra någon glad.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera