fredag 29 oktober 2010

Tredje ankan klar...



Nu har ankorna fått en till kompis. Sen har jag fått tips på ett till mönster till anka så nu väntar den på sin tur. Hoppas på att hinna virka den i helgen.

Städning och undanplockning av saker o ting står först på listan denna helg, men jag kommer att sätta mig ner och ta det lungt också och då passar ju en virkning bra.

Arbetsträningen går framåt, nu "jobbar" jag 4 tim/dag. Det känns jätteskönt att få denna chans att få komma tillbaka till arbetslivet efter nästan 10 år utan arbete p.g.a sjukdom. Jag håller tummarna så att jag får fortsätta att vara på loppis tills jag är uppe i 8 tim/dag. Men som förskollärare lär jag inte kunna börja arbeta som igen. Så långt vet jag.

Trevlig helg önskar jag er.

Kram Birgit

8 kommentarer:

  1. Oj vad du är produktiv!
    Roligt att det går bra med jobbet!
    Här är också städhelg denna helg... (suck)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du vill vara med i min tävling

    SvaraRadera
  3. Roligt att arbetsträningen går bra.
    Ha en fin lördagkväll

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
    1 lott till dig =)

    Vad mycket fina saker jag hittar här! =)

    SvaraRadera
  5. Tack för fina kommentarer. Ni ger mig mer kraft att virka, sticka o sy.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  6. Hej !
    Tack för att du hälsat på hos mig !
    Och alla fina goa ord du lämnar efter dig !
    Ankorna är ju bara så härliga .
    Tänk ... vad mycke man kan med garn och virknålar
    och stickor ..
    Ha det bäst och denna helg är det ju
    *bus eller godis* som gäller

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det är första gången jag kollar in din blogg, men inte den sista.
    Jag skulle också vilja vara så där händig som du, men min tumme "sitter" tydligen inte riktigt där den ska.
    Jag jobbar också med barn (24 år) och det är ett trevligt yrke, men det kräver att man är frisk och stark.
    Jag hoppas du får hälsan tillbaks snart och att du hittar något annat att jobba med.
    Kram

    SvaraRadera