tisdag 14 juni 2011

Min sjal är färdigvirkad.....

Då är det bara att invänta tills sjalen har torkat. Visst blev den fin.



Har virkat lite mormorsrutor i tunt garn. Min kvällssysselsättning just nu. Det blir nog en liten filt så småningom.


Fösöker komma på något att annat att göra också, men mina ideér är slut. Jag tittar in hos er, så tipsen kanske finns hos någon av er. Har en liten kaffepåsväska som ska sys och en kjol. Lamporna var trasiga i min symaskin, men nu har jag satt dit nya, så snart blir det fart i symaskinen igen.
Ha de gott mina vänner. Kram Birgit

12 kommentarer:

  1. Sjalen är jättefin har du mönstret?

    SvaraRadera
  2. Tack det kan verkligen behövas! =)
    Har dock uppstått en del saker som gör att min virktid minskar de närmaste dagarna så jag är inte längre spec. hoppfull om att hinna klart till midsommar =(

    Din sjal är helt SUPER! Vilket fint mönster! Bra jobbat! =)

    SvaraRadera
  3. Tack tack.
    Mönstret har jag hittat på www.sticka.nu

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sjal Jätte läcker /Kram

    SvaraRadera
  5. sv: Kul du är med!
    Finfin blev sjalen. :)

    SvaraRadera
  6. Sjalen är verkligen jättefin, och kan inte låta bli att berömma det fina hantverket i den. Den är verkligen välvirkad. Det kan ibland vara svårt att få det så här fint när man virkar ett så pass glest mönster med mycket stolpar och luftmaskor. Var stolt över den :)
    glada virkhälsningar från virkpia

    SvaraRadera
  7. Oj vilket fint mönster! :)

    SvaraRadera
  8. Så fin den blev, det är ett jättefint mönster!

    SvaraRadera
  9. Jätttefin sjal!
    Ha en fin morgondag!
    Kram Äppelblom

    SvaraRadera
  10. Den vill jag också göra! Jätte fin, det får bli mitt nästa projekt. Tack för tipset :) Själv virkar jag en rund väska till min lilla dotters vattenflaska, mest för skojs skull
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Hittade hit via Soili ...
    Vilken vacker sjal du har gjort, det mönstret har jag inte sett förut.

    SvaraRadera