onsdag 20 juli 2011

Äventyr o Födelsedag.....

Tisdagens äventyr blev en biltur till Insjön och ett ganska så nyöppnat "loppis!. Tyvärr så var fotografen lite slö, så det blev inga bilder därifrån men ni får deras hemsida här http://www.blåklockan.com Jag kommer att åka dit fler gånger. Sen blev jag hungrig och maten åt jag på Trollskogen i Gräv. Dom har alltid bra mat, så gör ett stopp där om ni är hungriga när ni är ute och åker.

Min far fyller år idag så jag åkte och gratulerade honom. Hittade en liten fisk som han fick i present. Som ni säkert har förstått av tidigare inlägg så gillar han att fiska, så fisken passar honom perfekt.

Mor hade bakat och gjort en tårta med hjortron som dom plockade i helgen som va. Mm vilken god tårta det var.


Jag har inte helt legat på latsidan utan har sytt en matta av små tygbitar. Min mormor hade alltid en sån matta. Mitt sätt att hylla henne, hon har varit borta länge nu. Saknar henne ibland, tyvärr så gick hon bort alldeles för tidig ålder. Hoppas att hon "ser" detta på något sätt.

Ha de gott alla goa vänner därute. Kram Birgit

3 kommentarer:

  1. Tackar! Vilka underbara monchichikläder, min dotter får visa mormor som också stcikar!!

    SvaraRadera
  2. Cool matta! Och självklart ser mormor den på något vis. :)

    SvaraRadera