tisdag 12 juli 2011

En fröjd för ögat och själen....

Hit åkte jag på mitt äventyr. Ni tror väl att det har slagit runt ordentligt hos mig. Ni kan vara lugna.


Nu börjar ni säkert ana vad jag har fått se idag. Jag tog med mig mina föräldrar också. Kan lova att de blev lika imponerade som jag.

Är ni i Dalarna så gör ett besök i Mora där Unihocarena ligger. Jag lovar att det är värt ett besök.


En röd liten stuga.


Bonad med fågelbo.


Täcke-Väggbonad.


Täcke som är handqviltat.


Den här tycker jag var häftig.



Lapptäcke med fjärilar. Nu tror jag att ni förstår min överskrift. Det är alltså www.ovansiljansquilt.se som håller i utställningen. Jag är imponerad.
Dessa bilder är bara ett litet smakprov av allt som finns.

Ha de. Kram Birgit

3 kommentarer:

  1. Så fina saker du fått titta på.
    Tack för tipset.
    Sommarkram Äppelblomman

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilka häftiga grejer! Stolen var ju bara för underbar! :)

    SvaraRadera
  3. SÅ snygga!!! Dessa var något annat än vad man först tänker på när man hör lapptäcke!

    SvaraRadera