onsdag 10 augusti 2011

En till docksäng, pelarbord m.m

Har redan jobbat 3 dagar igen och allt känns bra på jobbet.

Före sista semesterveckan så köpte jag en docksäng och den väntar på madrass, lakan o täcke.


Sen har jag gått igenom mina garner och plockat ut alla tunna garner som skall bli någonting, vad är inte bestämt än. Väntar på att någon idé eller ett bra mönster ska dyka upp.


Igår köpte jag detta pelarbord på jobbet och den kommer att få en annan färg. Måste bara bestämma mig.

Så här mycket har jag sytt ihop av mormorsrutorna. Ett antal saknar fortfarande det sista varvet. Tar en i taget när jag inte har något annat att virka eller sticka.


Förra veckan när Birgitta och jag var på väg till Djuptjärn så stannade vi till i Svärdsjö och jag köpte detta fina hjärta till mig själv för att hänga hemma någonsstans, det hamnade på väggen i vardagsrummet. Små Ting tror jag att butiken heter.



Hoppas att ni har det bra. Kram Birgit

9 kommentarer:

  1. En liten kvällshälsning!
    Du håller dig sysselsatt ser jag.
    Jag har också en sådan docksäng, men den ligger fortfarande omonterad i förpackningen. Gör kanske i ordning den till tvillingflickan, för de andra flickorna börjar bli så stora, så de kanske inte vill ha dylika ting.
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så söt docksäng och så roligt att få sy bäddset till den! Fina saker du köpt och mormorstäcket blir jättefint!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. tack snälla för fin kommentar, vilka jättefina mormorsrutor, borde själv ta fram mina påbörjade och fixa klart!!:O) Maria

    SvaraRadera
  4. så himla fin filt med mormorsrutor!!!! jätte fin verkligen. Jag håller också på med rutor mellan varven men har bara hunnit göra ca 15 st SUCK det återstår med andra ord ganska många rutor...men skam den som ger sig :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fint hjärta! Min inspiration kickades igång - undrar om man kan göra ett sånt själv?

    Härliga färger på mormorsrutefilten! Hur stor ska den bli?

    SvaraRadera
  6. Till Isfrun. Heja heja, när du minst anar så har du virkat en massa.

    Till Sara. 7 rutor brett o 12 rutor långt. Ganska lagom för t.ex en spjälsäng eller bara en filt. Kul att du fick inspiration av hjärtat jag köpt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina mormorsrutor,i fina färger :) Hade en sådan duk (!) på 70-talet. Nu är det väldigt poppis med rutorna igen.

    SvaraRadera
  8. hej på dig vilka fina saker jag letar också efter en sån docksäng jag tycker de är så fina, det är precis en sån jag hade till mina dockor när jag var lite. jag får leta vidare. jag tycker verkligen om din blogg jag blir så inspirerad jag undrar vad ska du göra med alla dessa underbara tunna garner kram maria

    SvaraRadera
  9. Hej,
    Vilken fin docksäng, precis en sådan jag är på jakt efter, var har du köpt den?

    SvaraRadera