tisdag 16 augusti 2011

Idag åkte jag...

...till Borlänge efter jobbet för att köpa mer färg till mina dalahästar som jag köpte i Nusnäs. Den gamla färgen räckte till ett antal och dom får ni se snart.
Svart och vit färg blev det, lite hjärtan och små Dalahästar. Jag gillar att måla med Panduros Allmogefärg(tycker att den är lite dyr, men lätt att jobba med.
Jag var även in på Jula och köpte detta. Ni ska få se senare vad jag ska använda den till.

Några färdigmålade Dalahästar
Nu sätter jag mig och målar lite mer.

Ha de gott. Vi hörs snart igen. Kram Birgit




8 kommentarer:

  1. Men jisses vad dalahästar du målar. Spännande att se vad du ska göra i den där mavkapären. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Oh, jag gillar de svarta! :)

    SvaraRadera
  3. Det var ett härligt arbete du skaffat dig. Måla på du..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Ska bli roligt att få se när alla är klara.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag målar lite varje dag och under tiden dyker nya ideér upp. Synd att jag är trött efter en heldag på jobbet. Jag trivs fortfarande kanon bra. Nu har jag fått en anställning på 1 år. Så snart får jag min första riktiga lön på länge.

    Jag trivs med min tillvaro. Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  6. Hej! Nu har jag tassat runt hos dej ett bra tag och sett allt fint du gjort. Och så har jag blivit följare till din blogg också, så jag hittar tillbaka hit.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Du kanske skall göra egna tavelramar eller nya lister i din bostad i denna geringslåda ?? hi hi.

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym! Du har så rätt. Det blir till att göra egna tavelramar. (Jasså Ulla, du kunde inte vänta utan var tvungen o fråga gubben HIHI)

    Kram på er Birgit

    SvaraRadera