lördag 24 september 2011

Monchhichi med ny klänning, ny stickning på gång....

För ett bra tag sen så hade jag bild på en banankartong med tunna garner som ska ta slut. Det har blivit lite kläder till Monchhichin och en annan stickning är på gång. Bilder kommer här. Jag har även virkat färdigt filten med mormorsrutor.
Här har filten legat färdig ett tag. Tog med den ut i naturen och nu är det mormor som har filten på ryggen.

Monchhichi

Jag har hittat ett riktigt gammal mönsterbok och ur den har jag tänkt sticka en liten koffa, mössa o sockor.

Önskar er alla en trevlig o varm söndag.

3 kommentarer:

  1. Jättefin kofta! Det finns så mycke fint man kan göra från gamla stickböcker! Och när jag ser Monchichi väcker det gamla minnen från när mina barn var små! Roligt att läsa om alla kaffepaketväskor! Alldrig sett något liknande! Fantastisk kul ide! / Annika

    SvaraRadera
  2. Ohh en riktig nostalgiker, hehe Mormorsfilt, monchichi och fina "vintage"mönster.... Det var bättre förr!HEHE.. Kram =)

    SvaraRadera
  3. Så fin din mormorsfilt blev och så mycket jobb! Jättesöta mönster från förr :) Väldigt fina!

    SvaraRadera