söndag 30 oktober 2011

Jordgubbsmössa o fisk vid Djuptjärn...

Jordgubbsmössa på G....

Mössan fick följa med till Djuptjärn, där jag satt och stickade på den och kameran fick jobba också...fortsatte med att sticka den färdig hemma.

En av mina dockor fick prova mössan och agera mannekäng.

Fiskelycka för far vid Djuptjärn....

Jag undrar var Vättarna gömmer sig. För jag tror att dom finns här någonstans.

Nu väntar blåbärsmössan.....

Hoppas att ni alla har haft en bra helg och att ni har fått ny kraft för kommande vecka.

Ha de gott. Kram Birgit

10 kommentarer:

  1. Jag älskar dessa barnmössor. De är så söta.
    Mina barnbarn har och har haft sådana, men tyvärr inte stickade av mig.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. De där bärmössorna är hur söta som helst. Men jag har inte stickat någon sådan. De är väl mer till små barn. Min yngsta vill nog hellre ha en HelloKitty-modell. Fina skogsbilder du tagit. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. hej o godmorgon.. du vann min ask med hemligt innehåll...nu får du sända din adress till cvnattugglans@gmail.com..oj va fina mössor du stickar!!

    SvaraRadera
  4. Tänk jag har aldrig stickat en jordgubbsmössa... det kanske börjar bli dags?! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för din fina kommentar inne hos mig.Blir så nyfiken på nya bloggar och den som har den så jag måste bara titta runt lite hos dig. Och du,är den någon som gör mycket fint så tror jag nog du ligger bra till. Du virkar och stickar ju så det står härliga till:) Lägger mig som följare, hoppas det är okey?
    Vilka fina naturbilder du tar, underbart att se.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så fin barnmössa! Blåbärsmössan blir säkert också fin. Själv har jag jobbat i helgen så jag tar igen mig idag i stället, och läser bloggar... Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Jordgubbsmössan är den första för min del. Har bara inte kommit mig för att sticka någon tidigare, men jag kunde inte låta bli när en av mina goa väninnor beställde en jordgubbsmössa o en blåbärsmössa.
    Har kommit en bra bit på blåbärsmössan. bilder kommer om någon dag.
    Ha de gott och tack för alla fina kommentarer.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. oj vad många fina bilder du har här på bloggen! Jordgubbsmössan e ju helt underbar!

    SvaraRadera
  9. hej jag önskar att vi bodde lite närmare så du skulle kunna lära mig nya tekniker inom stickning sen bor du på världens bästa plats jag älskar dalarna. det är fint i alla årstider. kram på dig maria

    SvaraRadera