söndag 16 oktober 2011

Lite nya böcker o mönster..... mormorsrutor som mor virkat.

Varför kan jag inte låta bli att köpa nya böcker när bokhyllan är full? Kan någon förklara det? Här kommer dom senaste.

Mönster och garn som jag köpte när jag var till Rosersberg för två veckor sen.

Sen har jag fått en beställning på jordgubbsmössa och blåbärsmössa. Garn är inköpt där också. Mycket att sticka nu. Nu är det bara att sätta fart.

Mor har virkat mormorsrutor och jag fått till uppgift att sy ihop dem och ska även virka en kant runt.


Mor har även stickat små tomtar som ska få följa med på julmarknader i år.

Ha de gott. Kram Birgit

9 kommentarer:

  1. Tack! Vilka härliga garner och mönster du har! Söta tomtar! Så mycket vackert du hunnit med sen sist jag var in här!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina saker som vanligt!
    Ha det fint i veckan som kommer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jösses, jag vågar inte ens visa alla mina böcker här på bloggen. Det är någon sorts mani man har.
    Så fort jag ser ett nytt boktips så ska jag bara ha den.
    Baby-kläder håller jag också på med nu men kan inte visa det eftersom "barnet" inte är fött ännu och det är lite hemligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och pysslig blogg jag hittade här! Vad roligt att du vill delta i min utlottning=)

    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Åh såna små gubbar brukade min mormor göra förr :D Kallades snuttisar av oss barnbarn :)

    SvaraRadera
  6. Ja det här med böcker ...jag är precis likadan ,kan bara inte låta bli , förresten det är likadant med garner /kram

    SvaraRadera
  7. Härligt med nya garner! En av böckerna "Sköna Sjalar" har jag. Välkommen till utlottningen! (tror du har glömt att länka :)eller skriv bara ett litet inlägg hos dig om tävlingen)Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har en låda med tidningar och böcker på vinden som bara skräpar...kanske ska titta i den nån dag? Mycket fint du har gjort :)

    Kram Sari

    SvaraRadera
  9. gud så skönt jag blir lite avunsjuk på dig jag skulle heller vilja sitta vid sjön jag med och inte göra så mycket mer än sticka eller virka på mina projekt. åh så fina saker sådana stickade tomtar har vi massor efter min mans mormor som var bäst på det. Kram på dig och ha en jättefin helg och lugn maria

    SvaraRadera