måndag 26 december 2011

Mina favoriter på Julafton och lite virkat o stickat....

...Julkort som jag fått Julen 2011 av mina goa vänner....


Mina favoriter på Julafton....
Mor har bakat S en av mina kakfavoriter under Julen och här kommer nästa bakverk
Mums....

Denna Adventsstjärna har jag sytt för länge länge sen. Den hänger hos mor o far. (mina ligger i kartonger i källaren).

Juldagen och Annandag Jul har gått i handarbetens tecken. Jag har virkat mormorsrutor som ska bli en gungstolsmatta.


...och ett par stickade handledsvärmare.

GOD FORTSÄTTNIG till alla jag känner på riktigt och alla jag lärt känna här. Ni betyder väldigt mycket för mig.

Kram Birgit

11 kommentarer:

  1. Ja du om man vore så flitig med nål,tråd och sax som de små mössen på julafton. Ser att du är flitig med garn, stickor och virknål . Så fin adventstjärnan är och även övriga alster.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. hej ja jag fick sova tillslut men vilket väder i natt. Från detta till något roligare vilka fina saker och vilken bra med hand mall till torgvantar får jag sno den idee av dig. Kram och god fortsättning.

    SvaraRadera
  3. Det önskar jag dej också en god fortsättning.
    Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  4. Fina bilder...imponerad av hur snabb du är med virkning och stickning. Själv tycker jag att det tar sån tid och dessutom kör jag igång med sånt jag inte riktigt klarar av:( Men träning ger färdighet:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. va fina rutor.. o goda bakverk.. S.arna bakar farmor oxå...

    SvaraRadera
  6. Jag ser att du också har stoppat i dig lite kaloririka saker i jul. Här har vi försökt att motionera lite också för att med gott samvete kunna stoppa i oss lite extra.
    Jättefin julstjärna i fönstret. Den modellen har jag inte sett förut.
    Så fina saker du har hunnit tillverka också. Jag skall försöka lära mig att virka mormorsrutor för jag tycker att de är så fina.
    Ha en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga bilder. Ha en God fortsättning.
    Kramar från oss.

    SvaraRadera
  8. Stor god fortsättningskram på dig! :)

    SvaraRadera
  9. Tänk va fin den är mormors rutan och så olika färgsättningar man ser .
    Undrar hur många mormorsrutor som blivit virkade genom tiderna . Minns min mormor satt och virka .Och den kan bli till allt .
    Så bra att ta till när man inte vet vad man vill virka !
    ha det bäst och GOTT NYTT ÅR // Ingmarie

    SvaraRadera
  10. Tack för fin kommenatar! Tjusiga handledsvärmare!! Gott nytt! Maria

    SvaraRadera
  11. Du firar jul ordentligt ser jag! Jag älskar ALLA KalleAnkafilmerna utom de nyaste som man inte har några barndomsminnen av... Ha ett gott nytt år!

    SvaraRadera