onsdag 7 december 2011

Småtomtar..... m.m....

Mor o far var till mig en stund idag och mor hade med sig en massa småtomtar som hon stickat.
30 st småtomtar som jag ska leverera så fort jag får tag i beställaren.

Köpte krikonglögg vid Julmarknaden vid Falu Gruva 2:a advent. Denna glögg är jättegod.


Denna blomma fick jag av mor idag. Ardisia heter blommor. Har ej sett denna blomma tidigare, blir spännande och se om jag klarar av att sköta den.

Nu har första snön kommit till Falun.

På lördag blir det Julmarknad i Rättviksparken i Rättvik 10.00-16.00. Ni tittar väl in där.
Ha de gott. Kram Birgit

9 kommentarer:

  1. Snö, krikonglögg och 30 tomtar...du måste verkligen känna att julen är på väg:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Oj vilken tomteparad! Lycka till med blomman och det så trevligt på marknaden!

    SvaraRadera
  3. Oj vad många småtomtar. Gu´ så söta !!! Vad duktig din mamma är. Håller med dig... max -5 och lite nysnö det vore fint. Det blir ljusare med snö . Annars är jag mest orolig för halka och snömodd när man ska ut och köra bil.ha det så trevligt på marknaden . Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Krikonglögg har jag aldrig hört talas om ...spännande med lite annat. Här har vi ingen snö...men halt som sjutton /Kram

    SvaraRadera
  5. Men oj så söta tomtar, dom var säkert inte många centimeter höga! Jag har aldrig sett sådan blomma blir säkert vackra blommor på den. Så mycket snö ni har här har vi bara litet puder.
    Kram
    anneli

    SvaraRadera
  6. så fin blomma! Jag har nog sett den förr men inte haft själv så jag vet inte om den är svårskött. Va mycket snö ni ha fått här har vi bara ett tunt lager.

    SvaraRadera
  7. jo glömde säga att tomatarna va små o gulliga o jisses va mååånga!

    SvaraRadera
  8. Jag blir så avundsjuk varje gång jag kommer in på en blogg där det kommit snö.
    Här smattrar regnet mot rutorna som vanligt.
    Söta små nissar din mor gjort..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Så söööta tomtar! Det skulle bli jättefint i granen med bara dessa tomtar och ljus.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera