måndag 13 februari 2012

Måndagkväll....

.... och jag har varit till blodmottagningen (ej blodcentralen) och tappat 4,5 dl blod. Mådde bra efteåt. Tyvärr så hade läkaren blivit sjuk, så honom får jag träffa om ca 2 veckor istället. Jag får vänta med mina frågor tills jag träffar läkaren. Fortsättning följer!

Raggsockor klara!


Lite kvar på gungstolsmattan. Delarna ligger på soffan och väntar på mig. ska försöka göra så mycket som möjligt ikväll. Fast egentligen vill jag sticka något. Tiden för att leverera gungstolsmattan närmar sig.
Trådarna skall fästas på dessa och en marinblå kant skall virkas.
Dessa väntar på virkad marinblå kant.
Och dessa är färdiga till att sys på gungsstolsmattan.....


Denna vy har jag tagit från min balkong idag.


Önskar alla en bra fortsättning på veckan. Kram Birgit

8 kommentarer:

  1. Vilka söööta små raggsockor.
    Gillar färgerna i dina mormorsrutor och den som skall få gungstolsmatta i dessa fina rutor levererad kommer att få en fin present.

    Ha en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Du är flitig som vanligt! Snart får vi se det färdiga resultatet? Hoppas det inte är alltför allvarliga saker du ska diskutera med doktorn.

    SvaraRadera
  3. Varmt tack för dina kommentarer hos mig! Oj, så många fina sockor du stickat på sistone, ser jag nu. Har inte varit inne på bloggarna på några veckor. Har bara inte haft ork eller lust varken att läsa eller kommentera,när min kära moster varit dålig och sedan gick bort.
    Såååå flitig du är med gungstolsdynan! Det behövs verkligen mycket tålamod att virka alla rutor, fästa alla trådar och sedan sy ihop allt!

    SvaraRadera
  4. Så härliga färger på dina mormorsrutor:)
    Så tråkigt att du inte mår bra. Hoppas verkligen de kan hitta "felet" så att du snart kan må bättre. Snart kommer ljuset tillbaka med värmen och fåglarna. Hoppas att du uppskattar det lika mycket som mig.
    En varm allahjärtanskram till dig från mig.
    Annika

    SvaraRadera
  5. En hjärtans kram till dig

    Susanne

    SvaraRadera
  6. Men oj så mycket handarbete du hinner med.
    Underbara saker du gör!
    Vilken fantastisk himmel också!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det ska bli roligt att se din gungstolsmatta! Skönt att höra att du mår lite bättre! Hoppas läkaren kommer snabbt tillbaka!! Kram /Caroline

    SvaraRadera
  8. Fina saker som vanligt. Idag har jag varit och köpt garn till ett par pulsvärmare. Eftersom jag inte är nå´n fena på att sticka, så får det bli så enkelt som möjligt.
    Ha en fin fredag och ett skönt veckoslut.
    Kram!

    SvaraRadera