söndag 18 november 2012

Loppisrunda idag...

...med trevligt sällskap och lite fynd. Vi började i Falun och där hittade jag en vas.
Fortsatte till Duvnäs och där hittade Yvonne en bok till mig och den saknades i min hylla.
Lunch stopp på Trollkrogen. Mätta o belåtna fortsatte vi till mitt favoritloppis BK´s Gammalt & Nytt i Insjön. Fanns saker att fynda där också. Dessa fina tomtar hälsade oss Välkomna.
Väl inne i butiken så hittade jag knappar....
Och en liten liten tomte till min tomtesamling som kommer fram till 1:a advent.
Hoppas att ni har haft en trevlig Helg. Imorgon får vi en ny vecka med nya möjligheter. Kram Birgit

9 kommentarer:

  1. O vilken söt liten nisse, Ha en härlig dag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Så många fina saker du hittade på din Loppisrunda, den lilla tomten var ju för söt.

    SvaraRadera
  3. Du har ju gjort många fina fynd! Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. ÅHÅÅÅÅ så många fina fynd.. tycker jag ser en stämpel på vasen=Murla?? då är den finsk isåfall.. hihi..fina knappar..de skulle jag gärna ha haft..o grantomtarna ..oj så fina!! Vet du vad som va stomme i dem??tycker de har en potatis till näsa.. haha Din lilla tomte va så söt.. jag har plockat fram mina (en del!!) tomtar idag.. vill ha det något sånär på söndag på jag skall ha Patry lite...kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt om vasen. Nu har jag 5 olika storlekar av den.
      Grantomten har hönsnät som stomme.

      Radera
  5. Den vasen var jättefin. Lika fin med som utan blommor.
    Hoppas du känner dig bättre och ha en fortsatt skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka otroligt charmiga tomtar! :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men vad söt den lilla lilla tomten var .
    Måste va cernit lera eller pilen lera .
    Måste nog kolla till min lera , nu blev jag sugen på att göra tomtar i lera .
    Grantomtarna var ju superläckra
    Ha de bäst ....

    SvaraRadera
  8. Massor av fynd, jippiii:) Boken med virkade kakor blir nog bra. Du kan göra små saker menar jag så du sparar på axlarna.
    Kram Annika

    SvaraRadera