lördag 20 april 2013

Hittat en Guldgruva...

....Jag håller på och rensar inne och i källaren och det tar lite tid för jag tar en liten bit i taget. I källaren hittade jag en riktig Guldgruva. Under 90-talet hade jag en liten butik i husets källare där jag sålde tyger och sybehör. Jag sydde även barnkläder på beställning då. Hade helt glömt bort alla dessa band och spetsar. Det kan komma fram mer när jag fortsätter rensningen, så det är riktigt spännande. Jag behöver inte köpa band o spetsar på ett tag nu. Hoppas att jag får ännu mer inspiration nu att sy. Var även hem till mina föräldrar igår och rensade i deras vävstuga. Det kom hem lite tyger och nostalgi därifrån. Så jag behöver sitta hemma och vara sysslolös nu. Trevlig lördagkväll. Kram

8 kommentarer:

  1. Hej. Jag har inte hälsat på hos dig tidigare.Jag tyckte att din blogg hade ett spännande nämn så jag kikade in.Det första jag såg var din Guldgruva och blev grön av avund.Jag önskar att jag skulle göra liknande fynd.När jag rensar hos mig hittar jag bara skräp,skräp o skräp.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken rolig skatt du hittade! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig skatt du hittat.

    Maria i Falun

    SvaraRadera
  4. Det var intressant att läsa!
    Och här finns ju massor för din kreativitet!

    SvaraRadera
  5. Det var intressant att läsa, en sybehörsaffär, spännande!
    Och här har du ju nu massor för din kreativitet, man förstår att inspirationen kommer!

    SvaraRadera
  6. Ja det kan du verkligen kalla en guldgruva! En sån där skatt skulle jag vilja hitta också :) Nu blir det mycket du kan hitta på och dekorera med spetsband. Jag har också haft en handarbetsaffär men det finns nog inget kvar från den mera.
    Ha en trevlig dag!
    kram!

    SvaraRadera
  7. En så´n lyckodag för en pysslare som du. Förstår att du blev glad.
    Nu kommer vi att få se ännu fler fina saker i din inspirerande blogg.
    Ha en fin söndag, må så gott och kram!

    SvaraRadera
  8. Jaså kommentaren kom fram första gången, det såg inte ut som det, så för säkerhets skull så skickade jag en gång till... Och det gör ju inget, guldgruvan och sybehörsaffären var ju verkligen intressant! Lycka till med kommande projekt!

    SvaraRadera