torsdag 9 maj 2013

Det blev en liten ofrivillig paus....

....härifrån. Har haft besök och vi var till Rättvik på marknad helgen som var. Full fart på jobbet och slut varje dag jag kommit hem. Tagit det lugnt idag och fått lite ork. Det har även varit lugnt på handarbetsfronten, men jag har fått ihop mitt 10:e par "finstrumpor" och dom ska min mor få på mors dag. Passade på att handla lite nytt garn på GarnCentrum i Rättvik. Ska bli små raggsockor är det planerat, så vi får se så småningom vad det blir. Har även fått en beställning på en liten filt till en barnvagn och den ska vara i denna modell på ruta och två olika färger. Garn skall inhandlas. Ha de gott alla goa vänner därute.

6 kommentarer:

  1. Samvetet övertalade mig och då blev det att trava ved i fina staplar i vedboden.
    Fina alster som vanligt!
    Nu är jag sömnig - god natt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina strumpor du gjort, jag var också på Rättviks marknad i helgen när vi ändå var och besökte min son som bor i Dalarna.
    Oj va mycket knallar det var på marknaden men det enda jag köpte var två härvor ullgarn.

    Mvh. Maud

    SvaraRadera
  3. Vackra sockor igen!
    Så fin filt det kommer att bli också!
    Ljuvliga färger på garnen!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. En liten förmiddagshälsning!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina sockor....jag skulle knappast få ihop likadana stickade fast jag skulle hålla på ett helt år. Maud Freij skrev om KALLAR, vad är det? Det ordet ingår inte i mitt ordförråd.

    SvaraRadera
  6. Men oj ett par snygga strumpor igen..O härligt garn.

    SvaraRadera