lördag 24 augusti 2013

Dags för en uppdatering......

......har tappat lite av intresset för bloggen, men kan inte släppa den helt. Har ju fått några goa bloggvänner som följer mig. Så här kommer lite av det jag har gjort.
En filt i mormorsrutor är färdig.
Har testat luffarslöjd på jobbet och det var kanonkul, men tyvärr så tyckte inte mina händer det. Jag är glad att jag försökte. Så här blev det.
Ytterligare en sak som jag fått testa att göra på jobbet och det kommer mer. Vi fick stryka plastpåsar och sen sy något av det och jag sydde denna väska. Ha de gott tills vi hörs igen. Kram Birgit.

4 kommentarer:

  1. En liten sensommarhälsning till dig!
    Så fina saker du gjort. Jag har också försökt att jobba med metalltråd och konstaterat att det är jobbigt för händerna, men roligt.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag också har testat luffarslöjd, men så långt som du kom jag inte. Två små krokar blev det... Och jag tyckte också det var hårt och knöligt - att jobba med garn är mycket trevligare! Din filt är i alla fall jättefin och säkert skön och mysig!

    SvaraRadera
  3. Har en gång för många år sedan försökt mig på luffarslöjd men tyckte det var svårt. Fick inte till min korg lika fin som din. Synd att du fick ont i dina händer av det :( Din virkade filt blir jag djupt imponerad av...liksom av alla dina stickade och virkade alster. Du är ju helt fantastisk på att åstadkomma vackra saker och så snabb!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. En liten kvällshälsning bara!
    Kram

    SvaraRadera